Drukarnia PROMO24 s.c.

KOPERTY FIRMOWE

Chcąc się pozytywnie zaprezentować kontrahentom, poza materiałami takimi jak teczki, czy papiery firmowe, używane są właśnie koperty firmowe. Produkt ten się często pomijany i bagatelizowany w marketingu, jako mało znaczący. Jednak są i firmy, które potrafią doskonale wykorzystać zwykłą kopertę jako jeden z nośników reklamy. Często na kopertach firmowych poda nazwą, logotypem, czy też adresem nadawcy nie drukuje się za wiele, co nie oznacza, że tak trzeba. Zdarzają się przedsiębiorcy dla których koperta to równie dobry nośnik reklamy co ulotka. Wysyłając np. fakturę do kontrahenta opakowaną w odpowiednio zadrukowaną kopertę można otrzymać kolejne zamówienie na produkt, który na niej jest promowany. O ile ulotki wkładane do koperty często bez czytania trafiają do kosza to koperta jest oglądana znacznie dłużej zanim zostanie otwarta i wyrzucona. A to sprawia, że warto skorzystać z okazji i potraktować kopertę jako środek do przekazania informacji o ofercie.

Koperty wykonuje się najczęściej w formacie DL (tj. 220 x 110 mm) lub C5 (format kartki z zeszytu). Jednak i inne wielkości, chociaż rzadziej, są stosowane w korespondencji biurowej. rozmiarów kopert jest bardzo wiele począwszy od A6 skończywszy na rozmiarach mniej standardowych z grupy H. Zamawiając koperty najlepiej kierować się ich praktycznym zastosowaniem, czyli trzeba brać pod uwagę jakiej wielkości materiału będziemy częściej przesyłać. Lepiej jest wybierać rozmiary z formatów C lub B, z uwagi na ich elastyczność w zastosowaniu.

Do produkcji kopert używany jest papier biały lub barwiony, offsetowy, gładzony, o różnej grubości. Jednak jeśli zależy nam na poprawnym odwzorowaniu barw nadruku to najlepiej stosować kolor biały jako najbardziej uniwersalny.

Kiedyś ze względów zarówno ekonomicznych jak i technicznych nadruk na kopertach wykonywało się jednym lub dwoma kolorami wybranymi ze wzornika PANTONE. Obecnie często normą są koperty zadrukowywane w pełnym kolorze, co nie oznacza jednocześnie, że nadruki jednokolorowe całkowicie odeszły w zapomnienie. W przypadkach, w których dużą rolę odgrywa ekonomia produkcji, czy też najlepsze możliwe odwzorowanie koloru logo firmowego, wskazane jest używanie barw PANTONE. Jednak nie ma tu reguł i ograniczeń. Wszystko zależy od tylko od preferencji i gustu klienta. Jeśli chodzi o kwestię uszlachetnień to raczej nie spotyka się kopert foliowanych, czy też z lakierem UV. Podobnie i złocenie w przypadku kopert raczej nie jest czymś spotykanym. Oczywiście i takie zabiegi są możliwe, jednak nie należą do ekonomicznych rozwiązać.

Zapraszamy do składania zapytań o wycenę i zamówień na koperty firmowe.