KARTY FIRMOWE - LISTKI

Czym są karty firmowe?

Karty firmowe to nic innego jak bardziej elegancka forma zwykłej wizytówki. Są zwane również listkami. Często też karty firmowe przyjmują formę małego kalendarzyka, gdzie z jednaj strony umieszcza się reklamę firmy lub tylko dane kontaktowe, natomiast na stronie drugiej zamiesza się kalendarz. Dzięki takiemu zabiegowi zwiększa się prawdopodobieństwo, że nasza karta będzie użytkowana, a co za tym idzie jej przekaz reklamowy zapadnie w pamięci użytkownika. Często też karta firmowa przybiera formę karty rabatowej lub także karnetu. Ta druga wersja jest szczególne wykorzystywana przez gabinety kosmetyczne, salony fryzjerskie, czy też kluby fitness. Karty firmowe spełniają też często rolę kart lojalnościowych, co wykorzystują różnej branży sklepy jak i punkty usługowe. Formę kart firmowych można również wykorzystać chociażby jako identyfikatory.

 

Formaty kart firmowych

Karty firmowe występują w formatach równych lub zbliżonych do wielkości kart płatniczych. Również podobnie jak i one mają zaokrąglone narożniki. Znormalizowana wielkość takich kart to 85 x 54 mm. Karty firmowe spotykamy jednak również w rozmiarach 80 x 55 mm. Inne formaty są znacznie mniej popularne z uwagi na ich użyteczność. Zasadniczo karta firmowa powinna mieć wielkość umożliwiającą bezproblemowe przechowywanie jej w portfelu, gdzie nie ma zbyt dużo miejsca. Dlatego wielkość karty bankomatowej jest tu wzorcem. Ponadto wspomniane powyżej format umożliwiają bezproblemowe przechowywanie kart w wizytownikach. Dlatego trzymanie się standardu ma w tym przypadku duży sens.

 

Papier do produkcji kart firmowych

Najczęściej spotykane materiały do produkcji kart firmowych ko karton jednostronnie powlekany o gramaturze około 350g lub papier kredowy, matowy 350g. Wiele tu zależy od preferencji klienta i wykończenia (uszlachetnienia), któremu mają zostać poddane karty. Karton jednak jest częściej wybierany z uwagi na większą sztywność tego materiału, a zarazem mniejszą podatność na wszelkiego rodzaju zagięcia i inne uszkodzenia. Niekiedy karty firmowe wykonywane są na tworzywie sztucznym PCV (tak jak karty płatnicze). Jednak ze względów ekonomicznych karton, czy papier kredowy cieszą się w tym przypadku większą popularnością.

 

Kolorystyka kart firmowych i uszlachetnianie wydruku

Karty firmowe drukowane są zarówno w kolorze jak i w wersjach jednokolorowych. Można też wykonać wydruk w kolorze z wykorzystaniem kolorów dodatkowych zawartych w palecie PANTONE. Najczęściej jednak wybierany jest druk pełnokolorowy (CMYK). Karty firmowe rzadko kiedy występują bez uszlachetnienia. Wynika to z faktu, że papier czy karton są podatne na zabrudzenia. Dlatego najczęstszym uszlachetnieniem powierzchni jest pokrycie jej folią błyszczącą lub matową albo lakierem. Folia ponadto dobrze zabezpiecza przed wilgocią oraz dodatkowo usztywnia wykonaną kartę. W przypadku, gdy karta ma spełniać rolę karnetu, pokrywa się wtedy folią tylko jedną stronę (awers). Dzięki temu na stronie drugiej pozostaje powierzchnia na której łatwo jest pisać, czy też postawić stempel. Niekiedy również stosuje się uszlachetnienie polegające na użyciu wybiórczego lakieru UV nałożonego na określone miejsca grafiki.

 

Jak zamówić u nas katry firmowe?

Ze względu na specyfikę pracy każdorazowo przygotowujemy wycenę indywidualną
na przesłane do nas zapytanie. Aby otrzymać informację cenową należy przesłać
na adres
poczta@promo24.com.pl specyfikację zawierającą: 

  • - Format karty (85 x 54 mm lub 80 x 55 mm)
  • - Rodzaj papieru (kreda mat lub karton)
  • - Nakład
  • - Forma uszlachetnienia nadruku (np. lakier UV, folia błysk lub mat)

 

Prosimy również o przesłanie danych kontaktowych. Niekiedy, a w celu uściślenia i sprecyzowania potrzeb Klienta jest konieczny kontakt z naszej strony, a forma telefoniczna bywa najszybsza.

Wraz ze specyfikacją można też przesłać projekt karty firmowej w formacie pdftiff lub jpg. Dzięki temu możemy przy okazji sprawdzić, czy projekt pod kątem podstawowych parametrów technicznych i elektronicznych spełnia wymogi poligraficzne.