KATALOGI

Czym są katalogi?

Katalogi to dosyć popularna forma prezentacji firmy i oferowanych produktów znany od wielu lat
i nadal cieszący się zainteresowaniem w wielu branżach. Szczególnie tych, gdzie odpowiednie trafienie do klienta ma istotne znaczenie. Druk katalogów ma duży sens w przypadkach, gdy proponowana oferta jest zbyt obszerna, aby zaprezentować ją w kliku prospektach czy zdaniach. Mniejsze firmy, lub też takie, których asortyment nie wymaga wielostronicowych publikacji, często korzystają z folderów reklamowych. Szczególnie katalogi upodobali sobie importerzy, eksporterzy, czy też producenci, którzy kierują swoją ofertę do różnego rodzaju pośredników. Trudno sobie nawet wyobrazić przedstawiciela handlowego, który nie ma katalogów z ofertą do pozostawienia swoim potencjalnym klientom. I pomimo, że w obecnych czasach znaczna część przedsiębiorców przekazuje informacje za pośrednictwem różnego rodzaju nośników cyfrowych, to jednak drukowane katalogi nadal są nie do przecenienia. Poza przedstawieniem produktów katalogi często mają o wiele większe znaczenie marketingowe. Jeśli są dobrze zaprojektowane i wykonane, pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku i statusu firmy. A to z kolei w znaczny sposób wpływa nie tylko na relacje z klientami, ale również na podejmowane przez nich decyzje
w procesie zakupu.

 

Formaty katalogów.

Formatów katalogów jest bardzo dużo, jednak i tu spotykamy standardy. I trudno się dziwić, przecież materiały oparte o najpopularniejsze wzorce pomagają w wydrukowaniu zamówionej publikacji w rozsądnej i najbardziej ekonomicznej cenie. Katalogi najczęściej wykonywane są
w formatach A4. Na kolejnych miejscach można uplasować format B4. Oczywiście dosyć często zdarzają się też i mniejsze, typu A5 i czy B5, jednak szczególnie te pierwsze kojarzą się raczej
z książką, czy też szkolnym zeszytem. Katalog jeśli ma odnieść określony skutek i prawidłowo zaprezentować ofertę to musi mieć swoją wielkość. Dlatego Format A4 cieszy się największym zainteresowaniem. Trzeba też pamiętać, że odejście od standardowych rozmiarów może mieć znaczny wpływ na potencjalnego klienta, dlatego część firm swoje publikacje wykonuje w formie kwadratu lub zbliżonej, a czasem całemu katalogowi nadają zupełnie futurystyczny kształt.
Wiąże się to z podniesieniem kosztów produkcyjnych, jednak w szczególny przypadkach i takie zabiegi mają sens.

 

Papier do druku katalogów.

Do druku katalogów najczęściej używa się innego papieru dla wnętrza niż dla okładki.
Środek w zależności od potrzeb może być drukowane już na papierze offsetowym.
Jednak ze względów estetycznych stosuje się częściej papier kredowy błyszczący lub matowy
o gramaturze od 150g. Oczywiście można i zastosować papier 130g, jednak taką grubość raczej stosuje się do druku ulotek i strony w katalogu wykonane z takiego materiału prezentują się
jako wiotkie. Do produkcji okładek można zastosować karton, czy grubszy papier kredowy.
Jednak karton ze względu na swoją sztywność ma tu dość częste zastosowanie.

 

Kolorystyka i uszlachetnianie wydruku.

Katalogi drukuje się najczęściej w pełnym kolorze w oprawach klejonych. Oczywiście nie ma tu jednoznacznych schematów. Wszystko zależy od preferencji klienta. Jednakże stosowane są zarówno oprawy klejone jak i szyte. Uzależnione jest to często od objętości drukowanego katalogu. W druku można np środki wykonać z jednego koloru środka, a samą tylko okładkę
w pełnymkolorze. Nie jest rzadkością zastosowanie w druku również kolorów dodatkowych. Ponadto na okładka znacznie częściej niż na stronach środkowych stosuje się uszlachetnianie
typu foliowanie czy też lakier UV.
.

 

Jak zamówić katalogi?

Ze względu na specyfikę pracy każdorazowo przygotowujemy wycenę indywidualną
na przesłane do nas zapytanie. Aby otrzymać informację cenową należy przesłać
na adres
poczta@promo24.com.pl specyfikację zawierającą: 

  • - Format katalogu (wystarczy podać wymiar w milimetrach)
  • - Grubość i rodzaj papieru dla okładki i środka
  • - Nakład
  • - Forma uszlachetnienia druku (np. lakier, folia)

Prosimy również o przesłanie danych kontaktowych. Aby poprawnie wykonać wycenę czasem może wystąpić konieczność skontaktowania się z Klientem i doprecyzować przesłane zapytanie.

Wraz ze specyfikacją można też do nas przesłać projekt ulotki w formacie pdftiff lub jpg.
Dzięki temu możemy przy okazji sprawdzić, czy projekt pod kątem podstawowych parametrów technicznych i elektronicznych spełnia wymogi poligraficzne.