PLAKATY REKLAMOWE

Co to są plakaty?

Plakaty obok ulotek są dosyć często spotykaną formą promocji. Odpowiednio zaprojektowane
i powieszone w konkretnych miejscach umożliwiają zapoznanie się z ich treścią dużej ilości osób. Jest to reklama stosunkowo tania i przyjazna w odbiorze. Plakaty są najczęściej jednostronne. Czasem zdarzają się dwustronne, jednak jest to raczej rzadkością. Plakaty dwustronne są stosowane na witrynach sklepowych i gablotach, gdzie widoczne mogą być obie strony.

 

Formaty plakatów

Najczęściej spotykanymi formatami plakatów to A4, A3, A2 oraz A1. Formaty te można uznać
za najbardziej klasyczne. Bywają także plakaty w większych formatach np. A0 jednak jest to wielkość nieosiągalna dla tradycyjnych maszyn cyfrowych, czy offsetowych i często plakaty
o tak dużych gabarytach wykonywane są w niewielkich seriach na maszynach wielkoformatowych.

 

Papier do druku plakatów

Najczęściej używanymi mediami dla druku plakatów są papiery offsetowe i kredowe
(błysk lub mat). Ze względu za specyfikę tego produktu jak i jego rzadko stosuje się materiały
o niskiej gramaturze. Najczęściej spotykana grubość w tym przypadku to 170 - 200g., jednak wachlarz wykorzystywanych gramatur to 90 - 350g. Niekiedy do druku plakatów wymagane jest zastosowanie papierów specjalnych jak np. do podświetleń jeśli ich przeznaczeniem jest ekspozycja w kasetonach przy przystankach autobusowych, czy centrach handlowych.

 

Kolorystyka plakatów i uszlachetnianie wydruku

Plakaty drukowane są najczęściej offsetowo oraz cyfrowo w pełnym kolorze odwzorowywanym
za pomocą procesu CMYK. Pozwala to na wydruk bardzo szerokiej gamy barw i tym samym odwzorowywanie nawet bardzo skomplikowanych grafik i zdjęć. Niekiedy druk plakatów wymaga zastosowania barw dodatkowych jednak są to sporadyczne przypadki. Tym niemniej i takie zlecenia chętnie wykonujemy. Plakaty mogą zostać dodatkowo uszlachetnione dzięki nałożeniu folii błyszczącej lub matowej, czy też lakieru UV itp.

 

Jak zamówić u nas plakaty?

Ze względu na specyfikę pracy każdorazowo przygotowujemy wycenę indywidualną
na konkretnie przesłane do nas zapytanie. Aby otrzymać informację cenową należy przesłać
na adres
poczta@promo24.com.pl specyfikację zawierającą: 

  • - Format plakatu (nie musi być określony formatem wg normy ISO np. A1. Wystarczy podać
      wymiar w milimetrach
  • - Grubość i rodzaj papieru (najczęściej wybierany to kreda błysk 170g)
  • - Nakład
  • - Forma uszlachetnienia nadruku (np. lakier, folia)

 

Prosimy również o przesłanie danych kontaktowych. Aby poprawnie wykonać wycenę czasem może wystąpić konieczność skontaktowania się z Klientem i doprecyzować przesłane zapytanie.

Wraz ze specyfikacją można też do nas przesłać projekt ulotki w formacie pdftiff lub jpg.
Dzięki temu możemy przy okazji sprawdzić, czy projekt pod kątem podstawowych parametrów technicznych i elektronicznych spełnia wymogi poligraficzne.

 

Sprawdzanie materiału przekazanego do druku

Przekazywane do nas materiały do druku zostają zweryfikowane pod kątem spełniania podstawowych parametrów technicznych stosowanych w poligrafii. Sprawdzane są takie
elementy jak:

  • - wielkość projektu
  • - spad
  • - bezpieczny margines cięcia
  • - rozdzielczość elementów graficznych

Pliki są poddawane również testowi elektronicznemu w celu sprawdzenia kodu pod kątem przejścia przez proces naświetlania i możliwości wystąpienia ewentualnych problemów.
W przypadku zauważenia defektów przesyłamy informację Klientowi, w celu zaradzenia ewentualnym problemom. Wskazanie mankamentów oczywiście nie jest jednoznaczne z tym,
że przesłanego projektu nie da się wydrukować z przekazanych plików. Jednakże pokazują możliwość wystąpienia w wydruku defektów, którym nie można zapobiec z uwagi na formę przygotowania projektu.

 

Specyfikacja przygotowania plakatu do druku

Wszystkie niezbędne informacje konieczne do prawidłowego przygotowania projektu do druku znajdują się w zakładce http://promo24.com.pl/s-91-Pomoc_techniczna.html